A partir d’idees de Montserrat Cabello, Mariona Doménech, Pilar Garcia, Anna Marbà, Teresa Pigrau, Rosa M. Pujol, Neus Sanmartí, i de mestres que han compartit produccions del seu alumnat
Es poden donar ous d’animals (per exemple, d’insecte pal, d’artèmies), d’alguna llavor petita (de pèsols, de raves, de mill) i grans de sorra -que s’assemblen molt exteriorment-, perquè dissenyin un experiment per poder decidir si són éssers vius i si són d’animals o plantes, i promoure un procés d’indagació per trobar proves.
Una prova també és observar el naixement dels éssers vius (en aquest cas, insectes pal) amb la lupa. Inicialment parlen de ’boletes’, i l’evidència de que són ous la poden explicitar quan, amb l’ajuda d’una càmera digital, comproven que en neixen.

